L’ESAP està atenent a 69 alumnes que es troben matriculats a diferents PQPI de la ciutat de Barcelona. El 53% de l'alumnat ocupa la plaça de NEE, el 29% és alumnat nouvingut, el 10% es troba en situació de risc i el 8% procedeixen de centres d'EE. També atenem a tres alumnes que cursen un CFGM.
.
L’ESAP en aquests darrers dos cursos
d’experiència ha realitzat les tasques de seguiment i acompanyament als alumnes
que ocupaven les places, tot ampliant i afavorint les possibilitats d’èxit tant pel
que fa a les consecucions acadèmiques com pel que fa a l'itinerari
personal.
Cal remarcar que en guany, el treball ha anat més enllà d’aquestes dues
tasques; les intervencions dins l’aula amb tot al grup, la participació d’altres
alumnes en grups de reforç per a l’aprenentatge del mòdul B i el suport dins l’aula
a la tasca docent fan que la influència pedagògica de l’ESAP vagi més enllà i
s'ampliï el nombre de beneficiats.
Es
tracta d’un suport o guiatge que ha d’afavorir la incorporació del jove a la
vida activa, a la societat i al món ordinari, fomentant el sentiment de
pertinença social per tal que esdevingui una persona el més activa i autònoma
possible. Per això, cal ajudar a posar a l’alumne en situació, davant de
sortides concretes i de la realitat laboral.
L’augment de ràtios i la
participació en els PQPI de més alumnat amb necessitats educatives especials,
que a priori no són detectats porten a aquest curs 2012 – 2013 que s’hagi reduït la
reserva per alumnes amb NEE a només 1 plaça.
La intervenció educativa que realitza l'ESAP als PQPI es pot observar en la següent gràfica:.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada