dimecres, 14 de març del 2012

Reunió 7 Grup de Treball

Ahir a la tarda, l'ESAP va participar a la setena reunió del Grup de Treball de PQPI. Es va continuar parlant sobre el tema de les tutories. Es va fer pluja d’idees per entendre més bé entre tots el terme i que es vol treballar de cara al curs vinent. La idea és començar fent un esquema del que es valora important treballar en un PAT als PQPI. Desenvolupar un PAT a partir d’establir els temes, els conceptes i abocar tots els recursos que ja s’estan fent servir als diferents PQPI i que són útils.  
Es valora la importància de començar el PAT fent una introducció del perfil de tutor de PQPI i veure què és valora a l’hora d’abordar certes situacions en les que es solen trobar. Partir de la importància de la relació humana i poder establir un clima de confiança, escolta i respecte. Saber motivar-los en els aprenentatges, desprès de venir d’un fracàs a l’ESO, i animar-los a participar. I, sobretot, tractar-los com a adults.  
Igualment és important poder establir els diversos perfils bàsics d’alumnes que poden haver-hi en un PQPI i veure quins mecanismes d’actuació metodològica serien els més adients en cada cas per poder donar-los la millor resposta.   
Valorar la tutoria com a eina de transversalitat durant tot el curs i tot el currículum, serà una tasca complicada de poder deixar patent al PAT ja que es fa difícil el poder sistematitzar tota la tasca de tutoria no formal que es porta a terme en els PQPI. 

Reflexió final
Queda concretat el poder perfilar un PAT que sigui com un banc de possibilitats i recursos que cobreixi les diverses necessitats dels tutors depenent del grup que tinguin. Cal establir primerament un esquema de PAT dels aspectes més importants i anar omplint de continguts a partir de fer un recull de tots els materials que té tothom i posteriorment anar organitzant.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada